lauantai 8. elokuuta 2015

Värjäystä!

Frisbeegolfskeneen kuuluu myös kiekkojen värjäys, jotkut ovat todella taitavia siinä ja tekevät mitä huikeimpia värjäyksiä kiekkoihin. Täältä voi katsoa millaisia löytyy instagramista. Ystäväni Kiti oli ihana ja näytti minulle miten näitä värjätään yhdellä tavalla koska aihe kiinnostaa. Aloitimme helpohkolla kuvalla ja laitoimme kuvan markkeriin (pienikokoinen frisbee millä merkkitään heittopaikka). Ensin putsasimme markkerista kynsilakanpoistoaineella tekstit pois ja sitten kiinnitimme sen päälle kalvon. Sitten siihen päälle laitoin kuvan minkä leikkasin todella terävällä paperiveitsellä mahdollisimman tarkkaan ääriviivoja pitkin ja yleensäkin ne kohdat mihin halusin värin jäävän minikiekkoon. Sitten kun olin saanut tämän pikkutarkan operaation tehtyä, lisäsimme päälle värin kerroksittain. Siinä lyhykäisyydessään tämä metodi millä laitoimme hienon Disc Golf Viking-logon markkeriin. Taidan ostaa itselleni yhden värjäyssetin ja kokeilen mitä saan taiteiltua ihan normi kiekkoon. Kiitos Kitille kun jaksoit kärsivällisesti kertoa ja opastaa miten tämä värjäys tehdään! Mun ekasta tekeleestä tuli ihan hieno vaikka itse sanonkin! :)
Kuva saatu kaiverrettua kalvoon ja sitten väriä päälle!
Eka kerros

Valmis!!
Kitin  minulle värjäämä Kitty
Ja Kitin minulle värjäämä staffikiekko
Tässä yhden kamun värjäämä kiekko

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti